OS CIENTÍFICOS PROTAGONISTAS

martes, 2 de marzo de 2010

COMENZAAAAAAAAAAMOS




Visionamos varios vídeo de paxaros cantando e outros de loros cantando e bailando ao son de música variada.
You tube:

El baile del ricardito
Agaporni bailón
Agaporni bailando y cantando gitano
Ipso x- Loroa cantando un ballenato
Factor x xs pollita bailando y cantando parte 2007
Factor x detrás de cámara
Factor x animales cantando.

Diálogo:M:Os paxaros cantan, pero falan todos?
Todos:Non, só os Loros.
M:Por que falan?
Todos:Non sabemos.
M:E nós, por que falamos?
Adrián: Por que temos cerebro.
M: Ben . Pois agora quero que fagades unha cousa. Pechade todos a boca a ver que pasa. (10 segundos). Que pasa cando tendes a boca pechada. Non dicides cousas que os demais non escoitamos?. A ver probade outra vez. (Volven a pechar a boca).
A ver Manu, que estabas dicindo dentro da túa cabeza.
Manu: Eu estaba dicindo- Ola Adrián non me podes oiiiir!.
M: E tí Bea, que estabas dicindo.
Bea: Ola Profe, non me oeeees!.
M:Entón, Porque cando temos a boca pechada e estamos falando non se nos oe?. Imos a probar unha cousa. I mos a dicir todos aaaaaaaaaaaaaaaaaa.( todos fan aaaaaaaaa).

Xogamos a variar a tonalidade. Aaaaaa grave, aaaaaaa aguda. Observamos poñendo a man na gorxa. ( 1ºna nosa e logo na dos compañeiros).



Que pasa:

Paula: eu noto que tembla.
Alba: noto un oso.
Antía: Eu tamén noto un oso.
M: Non, non é un oso. O que tocades que vos parece un oso, non é un oso. É a traquea. Mirade, vouvola ensinar. (Non lle digo o que é pero ensínolle unha imaxe do aparato respiratorio. Esta é a traquea, e xustiño enriba da traquea está a Larinxe. Na larinxe
Hai unhas paredes musculares ( como a goma dos globos)que teñen forma de triángulo.Debúxollo.
A esas paredes chámanlle cordas vocais que son as que producen a voz. Pero como se produce a voz?
A traquea é como unha tubería que vai hacia os pulmóns. Que metemos pola boca que vai aos pulmóns?.
Manu: Aire.
M: Imos a coller todos moito aire e imos a dicir aaaaaaaaa outra vez. Que pasa cando metemos aire e logo dicimos aaaaaaa.
Adrián:tembla.
Vamos a facer un experimento:
Collo un globo e inchoo, que lle pasa ao globo cando o inflo?
Adrián: incha.
Manu. Non o inches moito que vai a explotar.
Reparto un globo a cada un. ínchano ( cada un como pode).



Fagolles poñer os dedos na boca do globo.


Que pasa agora?
Bea: Sae o aire
E que máis?fixádevos ben na boca do globo.
Manu: Móvese porque sae o aire.
Paula: Profe, tembla!

Vamos a volver a poñer a man na nosa gorxa e a dicir aaaaaaaaaaaaa.
Adrián: tamén tembla coma o globo.
M: Entón que pasa cando metemos ou sacamos aire dos pulmóns? Por onde pasa o aire?
Pola ( sinálolle a larinxe)
Todos: a larinxe.
E que había alí. As cordas....
Vocais.
Que lle pasa as cordas vocais?
Beatriz: temblan como a punta do globo
E que fan cando temblan?
Paula: fan voz.
Imos todos ao espello a ver si vemos as nosas cordas vocais:





O globo temblaba, a voz tembla. Que máis cousas poden temblar? Investigamos pola aula.
As paredes, os lápis... non temblan.
O altavoz do ordenador si tembla.

Tembla porque fai música.

A mesa non temblaba pero que lle pasará si a golpeo fortemente?
Adri: toca como un tambor.
Poñede cada un de vós unha man enriba.Golpeo fortemente.
Antía: fas ruído.
Alba. Molesta moito.
Pero que lle pasa á mesa, que lle notades?
Beatriz: que tamén tembla.

Entón a voz tembla, a música tembla e o ruído tembla.
Sabedes como se lle chama a unha cousa que escoitamos e que vibra?

SON

1 comentario:

  1. Ola Xoana!
    Gústame como iniciastes o proxecto e como estás rexistrando todo; eu, pola contra, estou un pouco preocupada porque creo que vou ter poucas sesións para poder desenvolver os experimentos, así que non sei como vai sair. Aínda non empecei, era para comezar este venres pero creo que teño que estar de apoio con outra mestra por unha actividade complementaria.
    Xa vos contarei.

    ResponderEliminar

Plantilla original blogspot modificada por plantillas blog